De ReisRidders

Atlantic Conveyor

We verschepen onze Camper met de Atlantic Conveyor van Antwerpen naar Baltimore

Onze derde camperreis door Amerika

Op  vrijdag 17 mrt 2017 vertrekken we met de trein richting Dordrecht.

In Dordrecht worden we door Jeffry opgehaald waar we overnachten.

18 maart:
De volgende dag brengen Toos en Jeffry ons naar Schiphol. We zijn goed op tijd, zodat we alles op het gemak kunnen doen. De controle van de bagage en douane nemen gauw anderhalf uur in beslag.
Daarna lekker op het gemak aan de koffie. De geplande vliegtijd van 13.00 uur wordt overschreden, wordt drie kwartier later.
We gaan de lucht in rond 13.45 uur.
Het is een rustige vlucht, totdat we ineens opschrikken, omdat het vliegtuig naar rechts wordt gerukt en daarna in een luchtzak komt, waardoor we een paar keer naar beneden storten en weer omhoog gaan.
We komen rond 17.00u plaatselijke tijd aan. Alles gaat vlotjes. Van Iedereen wordt nog een hand en duimafdruk gemaakt en foto van Iris, maar geen bagage controle meer.
Daarna met een taxi naar Hotel Candle Wood gegaan, niet ver van het vliegveld Dulles in Washington.

Het is 5 uur tijdsverschil met Nederland.

19 maart:
Vanmorgen dubben we, op welke manier we naar Baltimore zullen gaan. Wat dat betreft ligt het Dulles vliegveld ongunstig. Geen openbaar vervoer in de buurt. Vandaar dat we de gemakkelijkste manier nemen nl een taxi van deur tot deur ipv taxi, metro, trein, taxi.
Vannacht veel geregend, maar nu bewolkt met zon, wordt zelfs erg zonnig, maar met een temperatuur van maar 5 gr.
Rond 12.00u worden we opgehaald door de Taxi, die ons naar de B&B in Baltimore brengt.

8 Houses from Hopkins Bayview!

Inner Harbour Baltimore

20 maart: Baltimore

De volgende dag, nog fris, maar wel zonneschijn.
We besluiten na het ontbijt , wat voor een groot deel door onszelf verzorgd moet worden, naar de stad te gaan.
We stappen op de bus, om de hoek van de straat en zwerven rond bij de Binnen Haven. Nu komen weer de herinneringen boven van 4 jaar geleden

Inner Harbour Baltimore

21 maart

City Hall

En de rest van de week gaan we de stad in.

Het is flink zonnig, van dag tot dag kunnen de temperaturen veel verschillen.
We verkennen de stad de ene keer met de light rail, dan met de bus of met de vrije bussen, nl groen/ oranje/ paars en blauwe route. Eveneens rijdt er ook nog een metro.
Zo komen we bij de verschillende bezienswaardigheden; zoals Inner Harber, waar veel te zien is en het gezellig is met terrasjes; Mt. Vernon met Washington Monument en Walters Art Museum; Lexington Market; Top of the World/World Trade Centre; Fort McHenry; City Hall; War Memorial;Holocaust Memorial;

Mt Vernon

Skyline van Baltimore

Trouwens in die bussen, zie je wat voor 1 Dollar (ritje naar de stad kost nl 1dollar). Wat lopen hier veel verdwaasde mensen en hele dikke mensen rond. Ongelooflijk!!!
Het merendeel is donker getint. Zou er een film van willen draaien, maar durf het niet.

Soms denken we wel eens dat we i.p.v. in Baltimore in Kaapstad of Johannesburg rond lopen

zo maar op straat

Art Museum

In de Informatie/ Visitor Center treffen we een Nederlands echtpaar, die in hetzelfde schuitje zitten als wij en ook wachten op hun camper. Gezellig samen gekletst.

Mary onze BnB eigenaresse is heel aardig , maar wat stil. Ze zoekt wel alles uit, als je iets vraagt. De volgende dag ligt er dan naast je bord een verslag. Ze wil je ook overal naar toe brengen. Zo zijn we een keer naar een goed Grieks restaurant gebracht. We kunnen heel de onder verdieping gebruiken. Het lijkt alsof we thuis zijn.
Ze is zelf aan het werk.

Entertainment in het weekend

Het is nu 23 maart en gisteren vernamen we dat de At;antic Coveyor met aan boord onze camper pas zondag 26 maart in Baltimore zal arriveren. Dus dat wordt wel dinsdag 28 maart eerdat we onze camper kunnen ophalen.