De ReisRidders

Pagina 3

Routekaart Panama City - Baltimore

Ons laatste deel:  van Florida naar Baltimore.

en dan…………………naar huis!

GEORGIA

28- 30 juni: We zijn in de staat Georgia aan de kust, ten zuiden van Savannah, in Fort McAllister S.P.

Alweer in een ruim bos, met wat wind. Het lijkt hier wel minder heet. Ook hier maken we een wandeling en zien voor het eerst de raccoon.

Diaserie Georgia

SOUTH CAROLINA

30 juni – 5 juli: We zijn in de staat South Carolina, ten zuiden van Charleston, in Edisto Beach S.P. dichtbij het strand. We moeten blij zijn met de plaats, want velen hebben deze week vrij v.w. donderdag 4 juli Independence Day en de vakanties zijn begonnen. Op dit strand zijn nesten van schildpadden. Ook weer iets bijzonders. Dinsdag en Donderdagnacht kun je met een gids mee, maar dan zijn we weg. Helaas! Het strand is niks, alleen maar een smalle strook, niets om te wandelen.

Diaserie South Carolina

Met de camper gaat het trouwens alles goed, de temperatuur zakt nu af en toe i.p.v. stijgen.

In South Carolina bezoeken we ook Myrtle Beach en komen daar toch nog een keer op een KOA camping (heeft net nog een plaats voor 3 nachten) terecht, omdat deze het meest centraal ligt v.w. het stadje. We staan in een Pijnbomenbos met vele plassen, omdat het de hele dag zowat heeft geregend. We hebben deze plaats uitgezocht voor het grote strand, het blijkt ook zeer toeristisch te zijn met vele spectaculaire Kermisattracties en  prachtig aangelegde midgetgolfbanen. Na nog een fikse bui de volgende morgen, gaan we stad en strand bekijken en zien we deze spectaculaire attracties en het zeer drukke strand. Hier gaan we rond 17.00u anderhalf uur naar toe, want overdag te warm. Wel maken we de volgende dag een heerlijke lange strandwandeling en eten we wat op de enigste strandtent. Typisch, er staan alleen maar blokkendozen van Hotels langs het strand, maar geen tent om iets te drinken. Sjaak duikt die dag nog een keer in de super hoge golven van de Atlantic en omdat we morgen vertrekken steken ze ’s avonds nog een mooi vuurwerk voor ons af.

Diaserie Myrtle Beach

NORTH CAROLINA

5 juli – 7 juli: We zijn in North Carolina en Sjaak heeft hier een “dubbeldekker” (ha, ha). Hij komt hier een knul tegen, die zegt dat hij sprekend op zijn vader lijkt.

We hebben alweer een laatste plaats kunnen bemachtigen in New Port bij Goose Creek Resort, nadat we al enkelen langs geweest zijn die vol zaten.

Geluk is met de…………., en daar zijn we erg blij mee. De bijzonderheid van dit Park is, dat je er alleen golfkarren ziet rijden en grote motorboten bij de RV’s ziet staan. De meesten zijn hier vaste klant en hebben een huis van hun camper gemaakt. Je ziet er mooie stulpjes.

Wat ons opvalt is, dat wij de enigen zijn die hier lopen. Alles wordt met de golfkar gedaan, zoals naar de WC, naar het waterfront, naar de DJ, naar het vuurwerk, naar de band enz. enz. Ze komen die kar niet uit, ook al staat de DJ of de Band goede muziek te maken, ze blijven zitten. Ongelooflijk!

(Dit is niet voor iedereen goed, zoals je kan zien. Helaas zijn in Amerika vele dikke mensen; groot en klein, om medelijden mee te krijgen. De eetgewoonten/ fastfood en veel zoetigheid en het weinig bewegen is daar toch de oorzaak van.)

Het voordeel van dit Park is dat er ’s nachts een windje waait en we zelfs geen ventilator aan hoeven. Het nadeel is, dat er weinig gelopen kan worden, want het is daar Park na Park en bij het water staan allemaal luxueuze huizen, dus ieder heeft zijn privé gedeelte, zodat er geen plaats is voor Jan de Toerist.

Diaserie North Carolina

VIRGINIA

7 juli – 11 juli: We zijn in Virginia en komen op Holiday Trav L camping te staan, omdat het State Park al vol is. Het is een super grote camping. Wij staan in het begin en dat is wel gezellig, want vanuit het zwembad in de buurt, is elke avond muziek te horen. Dan zie je “Barack de Amerikaan” met zijn koeltasje naar het zwembad gaan. “Bring your own” is daar waarschijnlijk mogelijk, terwijl er ook een café is. Dat kun je toch niet voorstellen bij ons.

Er gaat elk kwartier een trolley naar de stranden en de stad Virgina Beach. Het is een geweldig strand, zo’n 5 km lang en keurig verzorgd. Er ligt een breed wandelpad naast en een fietspad. Bij de Hotels zijn mooi verzorgde tuinen. We boeken hier voor 4 nachten en hebben het prima naar ons zin met zonnen, baden, en strandwandelingen.

De Atlantic hier is een stuk frisser dan voorheen. Er zijn hier vele Canadezen op vakantie, Frans sprekenden uit de buurt van Quebec.

Diaserie Virginia

MARYLAND

11 juli – 17 juli: De route gaat over een 25 km lange brug met 2 tunnels.

We zijn in Maryland in het Assateague State Park, bekend om zijn wilde pony’s. Dit Park ligt in de buurt van Ocean City.

We waren hier eerst langs een paar andere campings gereden, maar schrokken van de prijzen nl. $72,- en $92,- per nacht. Dit gaan we dus echt niet doen.

We belanden daarom bij het State Park in de buurt en hebben alweer geluk. Vanwege de vele regen die deze dag is gevallen, zijn er twee opzeggingen en hebben we dus een plekje. En wat voor plekje!

Het eerste, wat hier opvalt is de ruimte om ons heen, geen bossen en bomen, maar vrije plaatsen op asfaltstroken. Niet gek nu, met al die regen. Over een klein duintje zijn we gelijk aan het strand.

We voelen zelfs een koele zeewind. Het doet aan thuis denken, geen benauwde hitte maar frisse lucht. Krijgen we nu een voorproefje om alvast te wennen? Er hoeft zelfs geen ventilator aan!

Het is hier goed vertoeven, alhoewel het de volgende dag ook regent. Geen probleem, want brengen nu onze tijd door in een Outlet.

Eigenlijk wilden we 15 juli nog zo’n 50 km noordelijker gaan verkassen, maar we denken erover hier onze tijd maar vol te maken. Het bevalt hier prima!

En gelukkig, dit lukt ons. We moeten wel om de 2 dagen veranderen van plek, maar is steeds in dezelfde loep, waar we kunnen staan.

We vermaken ons met strandwandelingen, zonnen en zwemmen, want hier komt al heel snel na regen weer zonneschijn. Alhoewel we goede zonberichten van het thuisfront horen.

Ook gaan we nog een ochtend naar Ocean City om de prachtige boardwalk van 2 mile te lopen.

De plaats is zeer toeristisch en gezellig

Diaserie Maryland

Het wordt dus Woensdag op pad naar Baltimore en we zijn al bezig met poetsen.

We hebben daar nog 1 nacht eerder geboekt ( de 17e), omdat we dan op het gemak onze spullen kunnen inpakken.

We moeten de camper 18 juli inleveren. We hadden gehoopt, dat het de 19e zou kunnen, maar dat gaat niet. Wij vliegen de 22e richting Europa en hopen de 23e juli thuis te zijn.

Dit is de laatste update van onze lange reis.

We hopen, dat jullie met ons hebben mee genoten.

Het grootste deel was een groot reisavontuur en het laatste deel meer vakantie.